HTML

Egészséges jogérzék

Velem történt, de veled is megtörténhet. Mindenről, ami a mindennapjainkban történik és egészséges jogérzékünk tiltakozik ez ellen.

Friss topikok

Linkblog

Spóroltam a mávnak

2013.06.04. 12:27 kaes

Két hete Gyulára utaztam az Alföld icvel. Utazás közben feltűnt, hogy eléggé szaunahangulat van a vagonban, de ezt a  kinti borús esős időjárás számlájára írtam és a vagonban található félhomályt  is ennek a körülmények tudtam be.

Mivel az utazás alatt mp3-amat hallgattam, ezért az előző körülmények nem túlságosan zavartak, már annak is örültem, hogy viszonylag tartjuk a menetrendet. Kis idő múltán négy-öt kalauzt láttam serénykedni a félhomályos vagonban a széksorok között, mint kiderült kisokos gépeikkel igazolásokat nyomtattak, hogy az Ic  ebben a  vagonjában sem a klíma, sem a  vlágítás nem működött az utazás ideje alatt és ez a ic pótjegy visszaváltására jogosít fel.

Pestre visszautazván ezt a pótjegyet vissza szerettem volna váltani-állítólag a teljes 580 forint visszajárt volna és ezt az összeget már aznapi bevételeim közé bele is számítottam. Így az egyik állomás ablakához baktattam, a jegyárus  visszaváltási szándékomra reagálva  személyi igazolványomat és lakcímkártyámat kérte. Ezen kissé meglepődtem, milyen jogon kéri el ezeket az irataimat, hiszen ő csak nem hatóság és az is meglep, hogy miért kell az összes adatomat megadni egy közönséges igényléshez? Ez már annyi  adattartalom, mintha hitelt kértem volna.  De azért kiderült a helyszínen, hogy ha lett volna időnk megejteni ezt a procedúrát, egy hárompéldányos igazolást  kellett volna együttes erővel kitöltenünk ahhoz, hogy majd egyszer a máv elutalja nekem a visszajárót. Nos, rögvest számolni kezdtem. Egy ilyen hárompéldányos ára 150-200 forint, dolgozik vele a pénztáros negyed órát, valaki ezt majd számfejti, ellenőrzi, gondolom őt is ellenőrzik és elutalják ezt  a rengeteg összeget, aminek szintén van költsége. Tehát mindösszesen beleszámítva az 580 forintomat is, ez kb 3-4 ezer forintjába kerül a mávnak. A vagonban lehettünk kb százan, tehát 3-4 százezer forint veszteséget termelt a máv rögvest. Kérdezem itt helyben, nem lenne-e egyszerűbb, ha az első állomáson visszaadnák a pénzemet, sőt már a jegynyomtató kaller is megtehette volna ezt? Ötször annyi a költség rajta, mint a kifizetett összeg. Igazat adok annak a kommentelőnek, aki azt mondta, annyi a mávnak a jegyen levő adminisztrációs költség, hogy ezzel az erővel ingyen is utazhatnánk a vonatokon. Mondja már meg valaki, mi változik mávnál, melyet mellesleg én is eltartok? –még a vissza nem váltott jegyemmel is támogatom?

Szólj hozzá!

Címkék: máv ic igazolás kalauz pótjegy szmeélyi igazolvány

A bejegyzés trackback címe:

https://adok.blog.hu/api/trackback/id/tr165343470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása