HTML

Egészséges jogérzék

Velem történt, de veled is megtörténhet. Mindenről, ami a mindennapjainkban történik és egészséges jogérzékünk tiltakozik ez ellen.

Friss topikok

Linkblog

Meghitt levelezésem a megemelt postafiókdíjról a Magyar Postával.

2013.02.04. 14:43 kaes

 

 

Én mint pf 33 és a Magyar Posta közt levélváltásunkat közlöm, a postafiókbérlőket sújtó 50%os áremeléssel kapcsolatban.  A dőlt betűs részeket  a Posta leveleiből  idézem. Üdv: pf 33.

 

T. Magyar Posta!

A napokban kaptam kézhez azt az értesítést, amelyben a postafiókom 2013-as első negyedéves díját közlik, ez közel 50%os emelést jelent, Kérem, válaszukban indokolják meg, mi ennek az emelésnek az oka, hiszen a szolgáltatásban semmilyen érdemi minőségi javulás nem történt,ami ezt az áremelési mértéket indokolja. Üdvözlettel: pf33

Tisztelt pf33!

Köszönjük megkeresését és észrevételét. Ügyfeleink visszajelzései fontosak számunkra, mert segíti munkánkat és ezek alapján jobbíthatjuk a szolgáltatásaink minőségét is.

 

A postafiók bérlet szolgáltatás  keretében lehetőség nyílik arra, hogy a Bérlő a részére érkező küldeményeket saját maga vagy az általa meghatalmazott személy vegye át - a posta teljes nyitvatartási ideje alatt - abban az időpontban, amikor az számára a legmegfelelőbb.

Fontos kiemelni, hogy a szolgáltatás jó lehetőséget nyújt arra is, hogy a Címzett részére érkező küldeményeket csak az a személy vehesse át, akit a Címzett erre  kizárólagosan feljogosít (meghatalmazást, kulcsot ad az átvevő részére) és senki illetéktelen ne férjen hozzá.

Azon Ügyfelek számára is nagyon hasznos, akiknek nincs megfelelő – a jogszabályi előírás szerint – biztonságos postaládája, vagy ahogyan az Ön esetében is, jelentős mennyiségű reklámanyag kerül bele, kockáztatva az Ön számára értékesebb küldemények kézbesíthetőségét.

 

Kiemelve tehát a szolgáltatás előnyei:

-       folyamatos rendelkezésre állás nyitvatartási időn belül,

-       az átvétel tervezhetősége,

-       biztonság, őrzés,

-       illetéktelenek személyek hozzáférésének kiszűrése,

-       a küldemények minőségének biztosítása.

 

Fontosnak tartjuk még kiemelni, hogy a postai munkafolyamat leglátványosabb része Ügyfeleink számára természetesen a házhoz történő kézbesítés, azonban minden levél ugyanazon a felvételi, feldolgozási és szállítási folyamatokon is keresztülmegy, fiókbérlet esetében továbbá mindez külön leválogatási tevékenységgel, valamint a fent említettek közül folyamatos rendelkezésre állással, minőségbiztosítással, őrzéssel is kiegészül, emelve ezzel a szolgáltatás értékét.

 

A postafiók bérleti díjai – bár minden évben, de – az infláció mértéke alatt, vagy maximum az előirányzott inflációs mértékkel kerültek megemelésre, amely a szolgáltatással kapcsolatos munkafolyamatok költségének emelkedésével nem volt arányban.

A Magyar Posta a postai díjakat egységesen és megkülönböztetés-mentesen teszi közzé az Üzletszabályzata 5. függelékében, így természetesen a postafiók bérlet minimál díjára vonatkozó információk is egységesek az ország teljes területén.

 

2012-ben a postafiók bérlet díja 4290 Ft bruttó / negyedév, vagyis 4290/(3*22)= 65 Ft / nap, míg emelést követően 2013-ban sem emelkedik 6600/(3*22)=100 Ft / nap fölé, így 1 db nem könyvelt levélpostai küldemény tarifáját sem éri el. (Ezen számításnál azon posták rendelkezésre állása, amelyek szombaton is nyitva tartanak biztosítva az elérhetőséget, nem kerültek figyelembe vételre.)

A jelenleg 4290,- Ft bruttó negyedéves díj jelen pillanatban is minimum elvárt díjként van megjelölve az Üzletszabályzatban, és ettől a díjtól el is lehet térni az értékesítés során pozitív irányban, figyelembe véve az ügyfél forgalmát, és így a fiók nagyságát.

 

Ezen túlmenően pedig a kapcsolódó kényelmi szolgáltatások igénybevételével (pl. e-érkezés postafiókra)  lehetőség nyílik arra, hogy a bérlő minden alkalommal elektronikus értesítést kap arról, hogy a postafiókba küldemények érkeztek és azok milyen típusúak. A jövő évre vonatkozóan a fiókbérlethez kapcsolódó értéknövelt szolgáltatások árait 30%-kal csökkentjük ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy a fiókok ürítését szükség esetén a lehető leggyorsabban  megtehesse a bérlő vagy az általa arra kijelölt személy.  

 

Reméljük, hogy szolgáltatásaink alapján elégedettséggel gondol ránk, és a későbbiekben is Ügyfeleink között köszönthetjük, valamint bizalommal veszi igénybe szolgáltatásainkat továbbra is!

 

Üdvözlettel:

…………………………… 

központi ügyfélszolgálati munkatárs

Magyar Posta Zrt.

Tisztelt Magyar Posta!

 

Én is köszönöm a hosszú és tartalmas válaszukat, de ezzel kapcsolatban további kérdéseim merültek fel, amelyet remélhetőleg szintén ilyen hamar meg tudnak válaszolni.

 

Amint Önök írják,

A postafiók bérlet szolgáltatás  keretében lehetőség nyílik arra, hogy a Bérlő a részére érkező küldeményeket saját maga vagy az általa meghatalmazott személy vegye át - a posta teljes nyitvatartási ideje alatt - abban az időpontban, amikor az számára a legmegfelelőbb„.

 

Tehát ebből arra következtethetek, hogy időt és energiát spórolok meg Önöknek, ha szükségtelenné válik, hogy a leveleimet ne a kézbesítő kézbesítse, hanem mintegy önkiszolgáló kézbesítés-alapon én vegyem át a postán. Ha mindenkinek postafiókja lenne, akkor a kézbesítőre sem lenne szükség, tehát a fizetése is megspórolható lenne, ami csökkenthetné a postafiók-bérleti díjakat.

„ahogyan az Ön esetében is, jelentős mennyiségű reklámanyag kerül bele, kockáztatva az Ön számára értékesebb küldemények kézbesíthetőségét.” Én nem jeleztem, hogy ez nekem probléma lenne, ez is a fenti érvelésemet támasztja alá, hogy a kézbesítő vagy a Posta  –feltehetően-plusz bevételhez jut a reklámanyagok kézbesítése révén.

 

-       folyamatos rendelkezésre állás nyitvatartási időn belül,-remélem, nem tervezik, hogy a küldeményeket csak meghatározott időben lehessen  átvenni, ez a lehetőség a tulajdonhoz való jogot korlátozná

-       „az átvétel tervezhetősége” ld a fenti pontot

-       „biztonság, őrzés”és   illetéktelenek személyek hozzáférésének kiszűrése és „a küldemények minőségének biztosítása””,

 azért azt gondolom, hogy  a Posta kötelessége megőrizni a küldeményt, amíg a címzett át nem veszi. Ez még inkább így van abban az esetben, ha a kézbesítőtől további –a postafiókdíja miatti-felár ellenében visszatartják a küldemények kézbesítését.

  „fiókbérlet esetében továbbá mindez külön leválogatási tevékenységgel, valamint a fent említettek közül folyamatos rendelkezésre állással, minőségbiztosítással, őrzéssel is kiegészül, emelve ezzel a szolgáltatás értékét.”

 „A jelenleg 4290,- Ft bruttó negyedéves díj jelen pillanatban is minimum elvárt díjként van megjelölve az Üzletszabályzatban, és ettől a díjtól el is lehet térni az értékesítés során pozitív irányban, figyelembe véve az ügyfél forgalmát, és így a fiók nagyságát.”

 

Ez a két idézet arra a mennyiségre céloz, amelyet a fiókba érkező levelekre és/vagy napra számolnak ki. Esetemben havonta nem kapok tíz, maximum húsznál több levelet. Ez a mostani áron számolva levelenként kb 100-200 forintos „szolgáltatási” díjat jelent, ami véleményem szerint nagyjából ki is merül a kézbe vett levélnek a kézbesítő táskája helyett a postafiókba helyezéssel. Ez nem egy veszteséges szolgáltatás díjazása, még az emelés előtt sem volt az, azt gondolom. Ha tekintetbe veszem, hogy a kézbesítő munkáját is megkönnyíti a postafiókbérlő és levelenként dupla szolgáltatási díjat (a feladótól: bélyeg és pf bérlési díj)  fizettetnek meg, miközben a szolgáltatási szerződést nem teljesíti,  hiszen nem kézbesíti házhoz a levelet, de szolgáltatási díjtöbbletet kér ezért, ezt aránytalanak tartom. Főleg a mostani emeléssel tartom aránytalannak.

Megtehetném, hogy felmondom a postafiókszolgáltatást vagy nem fizetem be a negyedéves díjat. De azzal, hogy befizettem a negyedéves díjat, azt ráutaló magatartásommal nem fogadtam el, hiszen a fentiek Önöket is meggyőzhetik, hogy itt nem történt szolgáltatásbővülés, hanem csupán a Posta monopolhelyzetének újabb kihasználásáról van szó az 50%-os szolgáltatási díjemeléssel.

 Üdvözlettel: pf 33. 

 

Tisztelt pf 33!

 

Bejelentését a P-számon nyilvántartásba vettük. Válaszunk megérkezéséig szíves türelmét kérjük.

 

 

Várom a választ szíves türelemmel, a folytatásról írok majd szíves-örömest. Pf 33.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adok.blog.hu/api/trackback/id/tr705062349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.